2013-01-08
 19:24:35

Svar på frågestunden.

När fick du din häst?
Pamela köpte jag 9/9 2010.
 
Vilka är dina allra bästa vänner?
Jag har många otroligt bra vänner, men min närmsta är Lucine. Sedan har vi Emelie, Jonna, Mathilda och Jennifer.

Hur många djur har du?
Jag har utöver Pamela min hund Diesel.

Hur gammal är du?
Jag är 17 år, fyller 18 år 27/6 woop!

Vad är dina fritidsintressen?
Mina fritidsintressen är stallet och vara med mina underbara vänner.
 
Hur gamla är du och din häst?
Pamela fyller hela 7 år 27/2 och jag fyller 18 år 27/6.

Vad är det för ras på hästen ?
Pamela stor som Lettiskt Halvblod, korsning av en massa olika men ca 50% hannoveranare.
 
Hur länge har du hållt på med hästar ?
Jag har hållt på med hästar hela mitt liv, gått i släkten.
 
Är du i något förhållande?
Jag vet inte riktigt... Hade en kille i över ett år sedan tog det slut och de senaste 8 månaderna har det varit lite fram och tillbaka. Förhoppningsvis håller det på att lösa sig. Älskar verkligen denna person.

Hur många år har du haft egen häst?
Sedan jag var 9 år har jag haft häst, foder och egna.

Vilket är ditt favoritjeans märke?
Oj, bra fråga.

H&M eller ginatricot?
Gina lätt!

Vilken är din favoritglass?
Har ingen favorit precis.
 
Hur kom det sig att du fastnade för just din häst och ingen annan?
För Pamela är den specielaste häst jag någonsin träffat. Hon är charmig, glad, pigg och vacker. Jag behövde bara sitta på hennes rygg i fem minuter sen visste jag att hon var min häst. Hon var inte så märkvärdig för ögat just då men när jag red henne visste jag att det fanns kapacitet hos denna pålle och så rätt jag hade. Hon är väldens mysigaste och snällaste! Provred en till men den tilltalade mig inte alls. De flesta fäster sig rätt så lätt för Pam, då hon är en väldigt smidig häst att tas med.

Hur länge har du ägt din häst?
Har snart haft Pamela i 3 hela år.
 
När började du blogga?
Jag började blogga för 3 år sedan, men då hade jag vardagsblogg. Sedan för 1 ½ år sedan började jag med hästblogg och har även bloggat med min kompis på Teamnyrk.blogg.se. Har även haft en blogg med Linn Strelin, men den varade bara några veckor.

Vad läser du för bloggar?
Jag läser min kompis blogg Ztreliin.se och Ponnysanning.se. De läser jag iprincip dagligen. Men läser väldigt många hästbloggar när jag har tid. Gillar att gå in och kolla på olika bloggar, få lite idéer osv.

Vad gillar du för musik?
Väldigt svårt att säga, kan säga att jag gillar mordern musik. Sen kan det vara house, pop osv osv.
 
Hur länge har du ridit?
Jag har ridit hela mitt liv.
 
Vem är din förebild inom hästsporten ?
Mina förebilder är Rolf-Göran Bengtsson och Meredith Michaels Beerbaum, har jämt varit det och kommer alltid vara.
 
Vad har du för mål i ridningen?
Mina och Pamelas mål är att ha så roligt som möjligt tillsammans samt se hur lång vi kan komma. Har inget måste på att ta oss till 130-140, men tror vi skulle klara av det. Men vill tävla så länge Pam tycker det är kul och håller sig fräsh. Vill inte bli världs stjärna men vill bli så bra jag kan.
 
Vad vill du jobba med när du blir stor?
Min högst dröm skulle vara att ha ett stall med massa fna unghästar och rida in samt tävla. Men lite overklig dröm, men drömma får man. Men vet inte riktigt, vet i alla fall att jag vill ner till Tyskland och jobba på tävlingsstall något år när jag gått ut skolan, eller i Sverige då jag egentligen inte vill lämna Pam, men kaske passar på att ta föl då?
 
kör lite this/that frågor då :)
cola/fanta
Häst/ponny
Sommar/vinter
sadel/barbacka
brun/skimmel
stark/seg
bockar/sticker
hoppa/dressyr
rida i ridhus/rida ute


Emelie

Bra frågor & bra svar! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: