2013-01-04
 13:25:51

Gog morgon!

 
Vaknade för en liten stund sedan, är hos Lusen. Satt uppe och snackade om allt och lite till igår ända till halv fyra. Så har sovit gott. Clinicen igår var väldigt bra!! Det var två tränare från Flyinge. En hopp som tränar upp på landslagsnivå i olika åldrar. Hennes tänk var rätt så likt Tommas Hammar på marken, hoppningen var en blandning mellan Ingrod och Tommas. Men fick många nya idéer. Hon visade först upp mes två unghästar och gav tips, sedan två lite mer rutinerade hästar. Sedan var det en dressyr tränare som hette Bo och han var även lärare i tömkörning, samt hög dressyrdommare. Han visade först en lite yngre häst och gav tips om bla galoppombyten osv. Sedan en mer rutinerad häst, Nina Liljas finfina dressyrhäst, där fick vi se perfekta skolor, passage, byten i allt från vart fjärde till pånörjningar i varje. Grymt var det! Riktigt snygg häst som bara dansade fram.
Sedan tömkörde han Nina Fox gamla dressyrhäst, som var grymt snygg för att vara 20 år! Var så himla coolt att se, så sjukt vad de kan göra med några tömmar från marken. Någon gång ska jag lära mig det.
 
 
Om något annat så vill jag faktiskt att skolan ska börja nu. Vill komma in i vardagen igen, ställa om dygnet rätt, träningarna kommer igång och så småningom tävlingarna. Längtar ihjäl mig. Sen ska jag även börja med mina nyårslöften på riktigt. Jag får INTE äta godis eller andra onyttiga saker i veckorna, vilket jag gör väldigt ofta. Ska börja äta mer nyttigt över lag och bättre portioner mat då jag äter väldigt lite... Ska varje kväll när jag kmr hem från stallet eller innan göra några enkla styrke övningar. Så som plankan, situps, armhävningar osv även försöka komma ur och springa. Detta ska bli mitt nyttiga år. Allt detta gör jag för att bli stark till ridningen, för att det ska gå ännu bättre för det är inte bara hästen som ska vara vältrnad utan man själv måste också varaa stark och välmående. Detta snackade dom om igår och det fick mig att förstå lite. Måste verkligen träna på mott tålamod också, nog en av mina svagheter vill att allt ska gå öre fort ibland.
 
Nu vart det ett rätt så långt och babblogt inlägg men lite av mina idéer och så. Nu ska jag ta mig hem sedan ur till min pålle som bara ska få bi ompysslad idag. Funderar på att fota pärlan lite om mamma har lust. Senare, förhoppningsvis idag kommer en liten bloppis upp, har lite saker jag verkligen måste bli av med. Och kan även säga att planerna för imorgon blir hööks mes Linn, hoppas bara inte allt är slutsålt på rean har några saker jag verkligen vill ha med mig hem!


Sabina

Väldigt fin header du har =) Gillar den. Kolla gärna in min



PUBLICERAT: 2013-01-04, 16:19:59 | URL: http://smebacksflikka.blogg.se
Jossan

De kommer du säkert att klara, bara tro på dig själv så klarar du allt! :)
Mycket bra och intressant blogg du har btw :)



PUBLICERAT: 2013-01-04, 16:51:17 | URL: http://attaniosjuelva.blogg.se
Wilma

Snygg blogg du har :3


Emilie

Bra och intressant blogg, verkligen. :)
(Vilka bandager är det på hästan?)

Emilie.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: