2012-11-14
 18:30:00

Presentation om Pamela.

Pamela är ett sto född 2006. Jag köpte henne hösten 2010 som fyraåring. Hon hade då varit i Sverige i ett halvår och under den tidien blivit inriden och lärt sig grunderna. Hon är importerad från Lettland. Hon har även fin och lång stamtavla. När vi skulle åka och kolla på henne var det faktiskt min mamma som tjatade på mig för att få mig att kolla på henne. Jag var inte alls intresserad av anonsen eller något. Men hon fick med mig. Efter tio minuter uppe på hennes rygg kunde jag säga det här är min häst! Och det blev hon även två veckor senare. Hon var en riktig turbobebis som älskade att hoppa. Hon var ingen bråkig unghäst någonstans bara väldigt glad.
 
 
Pamela är en häst som älskar att hoppa, hon är otroligt sammarbetsvillig och arbetsvillig. Hon har aldrig varit riktigt unghäst, vi har alltid skojat om att hon är en gammal tant i huvudet. Självklart kan hon busa till det lite när hon tycker det är extra kul, men aldrig bara vägrat att göra något eller så. De första månaderna hade hon fått för sig att varje gång man fattade galopp skulle hon börja bocka. Sen efter ett tag släppte det. Hon har även varit väldigt snabb i sin galopp, som ni ser på filmen, så vi swishade ofta förbi alla på lektionerna i full fart. Men hon har lärt sig väldigt snabbt. Nu förtiden kan det komma några bocksprång då och då men inget mer. Hon är en otroligt social och nyfiken häst. Man ser henne ALDRIG med öronen bakåt, alltid posetiv. 
 
Pamela och jag har varit ute på lite olika tävlingar sedan hon var fem år. Våran första start var en väldigt lyckad tävling då vi nollade första klassen, ett pet och ett stopp i andra då det var en mur med. Sen dess har det mesta rullat på. Vi har tagit det väldigt lugnt och inte gått upp i höjder så mycket. Detta år har vi startat våra första avd A i 100 med otroliga resultat, vi var med och segrade i Div II och kom femma på våran första individuella start. Vi blev även Klubb Mästare 2012 då vi vann en 110 klass, vilket var väldigt förvånande då de flesta som var med är uppe på mycket högre nivå.  Vi har även startat några dressyrtävlingar med upp till 63,6%. År 2013 har vi mycket att se fram emot, vilket jag hoppas vi är redo att hänga med på!
 
 
Jag och mina tränare runt om mig har stora planer för min lilla dam. Jag får ofta höra otroligt fina saker vilket får mig otroligt motiverad. Jag kommer ta allting i hennes takt och aldrig pressa henne. Jag vet att hon kan och jag vet att vi kommer klara många av mina mål. Jag har lagt ner hela min själ och plånbok på detta och det har tagit oss hit och jag är redo att jobba mer. Detta är den hästen jag alltid drömt om! Hon är mitt allt och jag älskar henne obeskrivligt mycket!
 
                       Skillnad emot första filmen eller hur? 
 
Är det något ni undrar över är det bara att mejla, svarar på allt! Ett inlägg med bilder kommer!
 


Cathie

Gud vad fin hon är!! :)



PUBLICERAT: 2012-11-16, 10:08:52 | URL: http://cathie.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: