2012-11-22
 14:50:00

Ensamhäst?

Tycker det var en sådan rolig diskussion som det skrivits mycket om i bloggvärlden.
 


Jag tycker det är töntigt med folk som överdriver om hur svåra deras hästar är och att dom inte tror någon annan kan klara av dom. Det är överdrift. Men under Pams och mina 2år har endast mamm suttit på henne några få ggr. En vecka när jag var i spanien då hon blev rädd för henne och vågade inte galoppera. Men då var hon endast 4 år och var väldigt busig. Men annars har ingen annan ridit Pam faktiskt. Jag har inte gjort så med avsikt. Men det är bara det att jag inte behövt någon annan att rida henne och har liksom bara inte tänkt på det. Eftersom Pam är en så himla snäll häst, men hon är inte lätt men inte heller svår. Men jag känner bara inte att jag har något behov av hjälp. Inte just nu, kanske kmr behöva det någon gång. Vem vet. Men Pam och jag jobbar väldigt bra ihop och vi klarar oss. Men som sagt är hon super snäll och vem som helst skulle kunna sitta på henne. Men kanske inte jobba henne och hoppa. Kanske någon som är duktigare isf. Men hon kan vara ganska krävande. Hon hon är känslig i munnen. Men hon är nog ingen enmanshäst. Men jag gillar att ha det så jag har det.

                                                            Vad tycker ni ang detta? :)


Maria

Tror att Pearl är en typisk en-mans-häst. Hon blir väldigt osäker och tjurig i ridningen om andra än jag (och jenny) rider henne. Samt om flera hanterar henne som hon inte känner blir hon väldigt arg (osäker) och försvarar sin bubbla (bits alltså...))
Sedan finns det nog många hästar som trivs bättre som en-mans-hästar men som fungerar med flera människor ändå :)



PUBLICERAT: 2012-11-22, 18:38:38 | URL: http://jumpingforlife.blogg.se
Caroline

Du har verkligen en jättefin blogg!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: