2011-09-05
 20:27:36

Bästa dressyrlektionen!

Kom hem från stallet för en stund sen. Åkte ut vid fem med Vendela och fixade allt ill hästarna. Efter det satte vi igång att fixa dom. Blev vår stiliga dressyrutrustning. Framridningen kändes så OTROLIGT bra. Började med lite övningar som jag fårr från tidningen Häst Magazinet mot hästar som är tunga i handen som då Pam i detta fall kan vara lite då och då. Så fört brydde jag mig inte så mycket om formen. Hennes steg var helt makalöst idag! Trampade på som aldrig förr och en ordentlig rytm i det hela. Sedan började jag plocka lite med henne och hon la sig i en mjuk lätt form. Super fin! Hon lyssnade även otroligt mycket för skänkeln oxå. Övningarna vi gjorde idag var ca fyra små små "serpentiner" på långsidan som vi skulle jobba på med att flytta för skänkeln. Gick kanon. Sprang på lite i början med samlade sig sen. Efter den långsidan skulle vi fatta galopp och på andra långsidan skulle vi göra 10m volter. Hon fick kämpa riktigt idag. Men som sagt tror jag nog det va bästa lektionen! Kändes kanon och nu är jag taggad till dressyrtävlingen! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: