2011-05-30
 23:00:00

questions

fick en läsarfråga som jag tänkte ta och svara på. det är då en massa olika saker som denna läsare vill att jag ska säga vad jag tycker om. så blir nog ett långinlägg, alltid lika kul! Ni kan görna skicka in en massa sånna hära så tar jag upp dom i bloggen så fort som möjligt och svarar på dom.



vad jag tycker om ..

Mobbning.
Jag hatar mobbning. Förut kunde jag va ganska taskig mot folk och slänga ur mig många onödiga kommentarer om alla och allt. Men nu får jag verkligen damp på folk som säger och gör saker mot andra, sånna som kanske inte ser ut eller beter sig som alla andra. Visst kan ju inte säga att jag älskar dom, men tycker alla har rätt att vara som dom är. Jag fattar inte hur folk kan lägga energi på att va taskiga mot någon som antagligen redan har dåligt självförtroende, elr något annat problem. Hoppas alla så småningom växer ifrån sånt.

Fettma.
Vad ska jag säga om det?
Själv vet jag inte vad jag skulle ta mig till om jag blev fet. Bara jag blev mullig skulle jag få panik. Tycker synd om folk som är lite större. Men tycker dom ska va nöjda med sina kroppar endå. Dom är inte mindrevärda elr fulare på något sätt. Alla ser vi olika ut. Men när man ser folk som är väldigt väldigt överviktiga blir jag lite smått arg och ledsen. Arg för att dom har kunnat göra något åt det och ledsen att dom inte gjort det, antagligen bara gjort det värre.

Att dricka.
Alkohol är nått iprincip alla ungdommar provar på. Ganska onödigt när man är så unga, vi har ju tid på oss senare. Jag drack ganska mkt förut men slutade efter en riktig snefylla, rätt så smart. Men drack första gången på ett halvår i fredags och det va bara lite vin, några klunkar cider, korona och smirnoff. Tycker man inte behöver skynda på sånt att börja dricka. Visst det kan väll va kul någon gång då och då. Men man kan ha kul utan det oxå. Går oftast över styr. Men kmr antagligen "börja dricka igen" när jag är 17-18 år. Då man får drick och då ska det vara ordentligt inte ute i någon skog osv.

Rökning.
Hmm, ja. Det är riktigt dåligt och tycker inte man ska börja med sånt.
Själv har jag väl gjort det i några år men håller på att sluta. Det är lätt att bli beroende. Jag testade första gången i femman då jag umgicks med helt fel folk och för gamla för mig. Sedan började jag i början av 8an, pga grupptryck. Det är oftast så folk börjar för att kanske ens vän har börjat och man tycker det är tufft eller så. Jag började för min då bästa kompis gjorde det. Men nu är det dax att sätta ner foten. Min kondition är den värsta i världen och jag vill gärna leva mitt liv fult ut.

Falskhet.
Vet inte om jag riktigt förstår frågan.
Men om man tänker falskhet mellan vänner är det nog det fulaste som finns. Är man äkta vänner går man inte bakomryggen på den. Man är ärlig ist eller så är man inte vän med den. Hatar falska personer.
Om det är i ett förhållande är det lika fult. Visst kansek finns saker om vill undanhålla osv, men tycker man oftast ska försöka vara 100% ärlig mot varann.

Shopping.
Hoho.. Bästa!
Shoppa kan man göra när som helst. Om man är ledsen, arg, överlycklig. Att bara gå runt och prova massa, kolla vad som finns är underbart. Själv shoppar jag inte mer än nödvändig.. tyvärr. Så jag kostar över 5.000kr i månaden pga. min lilla häst. Vet att det låter sjukt, men är man intresserad av nått så är man. Jag har tillräckligt med saker endå.

Förhållanden och mina erfarenheter.
Att ha någon man verkligen gillar är det väl det gulligaste som finns.
Är ju alltid kul att ha någon man gillar att dela allt med. Själv har jag inte haft så speciellt långa förhållanden så har inga erfarenheter av det. Men vet inte vrf jag inte kunnat ha långa förhållanden. Kanske är det för jag inte gillade personerna riktigt så mkt, elr gav jag dom inte en ordentlig chans. Har bara haft svårt för det. Så mina erfarenheter är inte så speciella. Men har iaf hittat någon jag verkligen tycker om.

Otrohet.
Det är nog det fulaste som finns.
Om man är tsm med en kille/tjej som verkligen tycker om den är det det smutsigaste man kan göra. Om man ni vill hålla på med andra osv, vrf då vara tsm med någon annan och såra den på köpet? Det förstår jag inte riktigt. Sen om den man nu är tsm med och den är otrogen så kanske man inte får reda på det, det är ju oxå ganska äckligt. Men har inte så mkt kunskaper om det, men så tycker iaf jag om det.

Sex.
Haha, vet inte riktigt vad jag ska säga om det.
Är väl inget man ska skynda med. Man säger alltid att den första ska vara någon speciell, men det är fan skitsamma. Bara man vill och är med på det så, hah. Vet inte riktigt vad jag ska säga mer om detta ämne. Tänker ju inte gå in på mina egna erfarenheter på denna. Men det är väl en kul grej antar jag. Normalt för ungdommar men endå har dom svårt att hålla sig för skratt på sexualkunskapen ... Jah ni, alla växer väl upp någon gång.

Hoppas du vill ta din tid att svara på dessa. Skulle vara mkt intressant att läsa om.
/
Tack själv att du tog dig tid att läsa min blogg och skicka dessa frågor.
Till er andra hoppas jag att ni fortsätter skicka in sådana saker.
En mkt rolig och intressant sak, för er läsare kan ja tycka.


Anonym

Meningen med hästar för dig?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: