2011-08-14
 23:15:10

Dagens ridning.

Har inte hunnit blogga förens nu. Har haft fullt upp hela dagen. Efter stallet så åkte jag med älskling och några vänner till donken och åt så kom precis hem.

Men tbx det allt handlar om, hästar. Jag red då galoppvägen idag. Till en början var hon som vanligt väldigt cool och lugn. Men när vi började galoppera blev det andra bullar. Full fart. Hon var hel knäpp idag. När vi rullade på i galopp trampade hon på en upphöjning på stigen så det blev jätte jätte lite höjdskillnad och hon blev helgalen. Hon flög rakt upp i luften som följdes av några glada bocksprång. Förvånad att jag satt kvar. Sedan var det en pinne över stigen som vi va tvungna att hoppa över. Jag kom jätte lugnt mot det pytte lilla hindret. Hon hoppade kanske 160cm, haha. Och sedan en massa luftsprång... Där kan jag säga att jag hade jäcka tur att jag fick tag i henne... Sedan gjorde hon lite hopp då och då när jag fattade galopp eller när hon inte fick galoppera... Haha jaja, mysig är hon iaf. Efter gick jag en liten lydnadssväng som jag ska försöka göra lite då och då. Måste få lite mer pli på henne från backen. Imorgon dressy. Nu ska jag kolla film och sova, ses imorgon älsklingar.


ebba

hejj ! :)

fin blogg :)

checka gärna min ! :P





PUBLICERAT: 2011-08-14, 23:53:45 | URL: http://ebbaahansen.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: