2013-01-10
 16:35:31

Plugga eller?

Sitter här med en stor hög böcker och lite cola. Funderar på att plugga men vet inte, tråkigt. Inget akut plugg direkt så man kan ju alltid skjuta lite på det hähä. Nej usch dåliga felicia. Ska faktiskt göra lite nytta men samtidigt har playar jag ett avsnitt PLL såklart. Jag är bra på att göra flera saker samtidigt. Kom hem från stan nyss, blev en fika med mina fina efter skolan, slutade halv ett var hemma en sväng sen tjatade dom på mig så hängde med efter en massa tjat och finfina erbjudanden. Satt på Hugos och bara snackade. Imorgon blir det att dra på 18 års fest till en killkompis, innan blir det att föra med tjejerna. Vill med bli 18!! Men inte långt kvar nu som tur va. Hoppas på en riktigt trevlig kväll med bra folk! Lördag blir det nog mys med mina andra favoriter.
 
 
Så det var den ohästiga delen. Nu till pållen. Ska ut lite senare, bara ta en barbacka tur i skogen sedan tänkte jag kolla när Linn hopptränar. Så kommer nog hem senare. Hoppträningen igår var jagHELT SJÄLV PÅ! Kände mig ensam. Är inte så jätte förtjust i att rida själv då det inte blir någon vila mellan de olika hoppövningarna, men jag och Ingrid skötte det bra. Kul att få alla hennes uppmärksamhet. Framridningen var hon super fin på! När vi började hoppa blev hon galen... Haha snacka om glad häst. Hoppade en rätt svår bana två ggr, en gång lågt en gång 110/120 ungefär. Först rundan var helt okej och andra rundan med. Jag gjorde lite ryttar missar osv men snacka om att hästen verkligen vill hoppa! Som Ingrid sa så spelar det ingen roll hur jag lägger henne, hon räddar jämt situationen. Jag behöver aldrig känna mig osäker på det vilket är skönt! Men jag vill ju bli bättre så jag slipper vara så klantig och lägga henne så dumt. Men är på god väg. Ingrid var så himla posetiv och att utvecklingen är enorm.
 
I banan var det endast massa distanser, första distansen var det normalt 6 andra fram 5 nästa fram 4 sen kort 3 kombination normalt 6. Och Pam är så svår när man först rider fram och sedan ska korta då hon har så länga steg är det svårt att rida på normala steg ibalnd. Så fick lige problem när det var tre hinder fram 4 sedan tillbaka 3. Men jätte nöjd med min lilla racketpålle!
 


Magda(lena)

Fin häst!



PUBLICERAT: 2013-02-09, 12:58:00 | URL: http://lifelikemagda.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: