2013-01-27
 10:22:38

Mitt tänk ang. parblogg.

Tänkte berätta lite mer i detalj ang. mitt letande efter bloggkompis. Det är så att jag bloggade med min vän i ca ett år på Team Nyrk. Det var riktigt kul och bloggen växte. Men när det gick segt för den ena att blogga blev det även tråkigare för den andra och tillslut splittrades vi. Och jag ångrar det lite. Har inte varit lika roligt att blogga här själv. Nu känner jag att jag vill starta en helt nu blogg, från ruta ett liksom. Nytt namn, ny header osv.

 
Jag vill hitta den "perfekta" personen. En glad och lättsam tjej/kille eller flera. För jag kan tänka mig allt från två till fyra stycken på bloggen. Vill att det här ska vara en rolig grej, samla ihop lite olika individer, hästar och människor. Det ska vara en allsidig blogg där man kan läsa lite om det mesta i hästvärlden. Där vi alla delar med sig av sina egna kunskaper. 
 
Om man nu är fler, från olika ställen kommer det även bli lättare att nå ut till olika människor runt om. Det blir då en större krets att nå ut till. Jag är jätte laddad och har många idéer och hoppas verkligen någon/några kommer nappa. Skulle även vara GULDVÄRT om folk vill hjälpa mig sprida detta. För visst behövs det en ny grym parblogg eller alla splittras hela tiden.
 
Lite som jag gärna vill att dessa personer ska kunna bidra med till bloggen är:

• Bilder med bra kvalite.
• Gärna bloggerfarenhet sen tidigare.
• Filmer.
• Egen/egna hästar.
• Daglig uppdatering, behöver då inte vara fem om dagen men något iaf.
• Gärna 17 år eller äldre.
• Sattsande ryttare som vill något med sin ridning och bloggen.

Så kan jag passa på att bersätta lite om mig. Jag är då Felicia fyller snart 18 år. Bor i lilla Motala i Östergötland. Har en storhäst på snart 7 år vid namn Pamela. Henne har jag haft sedan hon var 4 år och har utbildat henne själv, men hjälp av mina duktiga tränare såklart. Hon och jag fick i slutet av 2012 några placeringar då vi precis kvalat avd A då. Vi blev även Klubb Mästare i hoppning 110cm på våran klubb Nyrkyrka samt kombinationsmästare hopp/dressyr. Vi deltog i Div II laget där vi red sista omg och vann då den samt hela divisionen. Jag och Pamela sattsar detta år på Div I laget. Innan nu ska vi försöka komma ut på så många 110 klasser vi kan. Vi debuterar även 120 idag (27/1) på klubbens Pay and Jump. Jag och Pamela har även varit ute på lite dressyrklasser med väldigt bra resultat. Pamela, Pumpan, Pajen, Monsterpaj kärtparn har många namn - hon är i alla fall mitt allt och världens underbaraste individ. 2013 är vårat år och  vi sattsar på att ha så otroligt roligt ihop. Detta år kan bli otroligt spännande och skulle vara jätte kul att komma igång med en ny blogg tillsammans med någon. Så är du intresserad kommentera, skriv på FB eller mejla [email protected]!!


Alexandra

Låter jättekul, är dock varken runt 17 år eller har egen häst.. :/ Men hoppas du hittar nån att blogga med nu då! :)



PUBLICERAT: 2013-01-27, 11:07:29 | URL: http://hoppmuppens.blogspot.fi
Minna

Vi kan blogga ihop, hehe ;)



PUBLICERAT: 2013-01-27, 11:24:43 | URL: http://minnaemilia.blogg.se
Amanda

Gud vilken fin häst du har!! :)



PUBLICERAT: 2013-01-27, 11:25:58 | URL: http://Amanduws.blogg.se
felicia holm

Hej!

Jag har haft blogg innan som däremot inte var så bra, ca 50 följare om dagen och dåliga inlägg.. men då var jag tretton och nu ska jag fylla 17 i augusti!
Jag skriver inte så bra texter rent svenska aktigt utan slarvar rätt mycket med att formulera och sånt men har ganska mycket åsikter jag gillar att skriva om. (hehe)
Jag skulle vara intresserad om det är mer än bara du och jag som bloggar för ju mindre människor som bloggar ju större press får jag på att skriva, då tappar jag lusten och inspirationen och skriver bara dåligt.

Jag bor på skaftö, en liten ö 13 mil ovanför Göteborg. Har ingen egen häst men rider en d-ponny vid namn Carinjo som är 22 iår, han håller jag bara igång för att han inte ska bli halt så är lätta turer i skogen. Carinjo har otrolig personlighet och alla älskar den ponnyn.

Sedan rider jag in en nordsvensk travare vid namn Stenbusen, aka Busen. Han är en svart d-ponny och 10 år. Han är riktigt charmig och lämnar ingen orörd.

Sedan har klubben köpt en till häst som anländer nästa söndag, en quarter/paint korsning som är 5 år. Honom ska jag också rida och tänkt starta dressyr på.

Sedan (haha) rider jag en storhäst på 148.8 cm som jag hoppar, Allan som han heter är ganska dum och vägrar ut sig ganska ofta, han tävlar jag 100 cm klasser med och är för tillfället den enda hästen jag tävlar.

Min foderhäst Pippi som jag hade som min egna ett tag har nu tagits bort men hon har lärt mig allt jag kan idag.

Som du ser har jag alltså ganska mycket att skriva om ;)
men det som gör mig osäker är om jag tappar suget igen..
fina bilder kan vara svårt att få då jag bara har min mamma som kan ta kort oftast men filmer går att fixa.


Myran

Jag blir faktiskt lite sugen! =)



PUBLICERAT: 2013-01-27, 12:24:13 | URL: http://trinnie.blogg.se
Denise

Hej är en tjej på snart 20 år som har ett fullblods sto på 11 år har haft henne sen i juni förra året då jag bestämde mig för att satsa på stohäst istället, jag bloggar om att från min vardag så som jobb skola eller min underbara pojkvän, men även om min och kyras utveckling från botten till toppen, vi kämpar mot alla fördomar och utvecklas som ekipage. Vi satsar på hoppning och mitt mål är L:A och de är inte långt borta men de är fortfarande en bit kvar till toppen ;) hör gärna av dig om jag kan vara någon som passar:) kram Denise



PUBLICERAT: 2013-01-27, 17:48:39 | URL: http://Dizzen.blogg.se
Rebecka

Hej. jag hart själv sökt bloggpartner ett tag nu och är på väg att ge upp snart, men så fick jag se ditt inlägg och ett litet hopp tändes. Du kan ju klicka in på min blogg (dåligt uppdaterad det sista) och kolla vad du tycket.

Kram Rebecka



PUBLICERAT: 2013-01-27, 18:53:14 | URL: http://budgetryttaren.blogg.se
Emma

Fin blogg, ha en bra kväll!



PUBLICERAT: 2013-01-27, 19:14:54 | URL: http://eemmamariee.blogg.se
majaa

Jag skulle jätte gärna vilja blogga med dej och gärna flera.
Dock är jag bara 13 år med det skulle vara jätte kul.. om du skulle vilja så hör gärna av dej via mejl! :)



PUBLICERAT: 2013-01-27, 21:25:07 | URL: http://majaaenglund.blogg.se
Tova

Jag skulle gärna blogga med dig, dock är jag inte över 17 utan fyller 15. Jag har ingen egen häst men jag bloggar om hästar varje dag eftersom jag själv har en hästblogg. Jag har haft 3 bloggar och har mellan 50-100 läsare per dag, beroende på uppdateringen. Jag fotar mycket med min kamera och lägger alltid upp nya bilder då jag hatar att ta arkivbilder. Jag rider ungefär 3-4 ggr i veckan men försöker vara i stallet minst 5-6 dagar i veckan. Dom dagarna jag inte är i stallet då skriver jag lite olika åsiktsinlägg och så, bloggar varje dag med mellan 1-4 inlägg, beroende på hur mycket jag har att blogga om. Jag bor uppe i norrbotten och har en skötponny, eller snart 2. Jag älskar att blogga och att rida, ponnyn jag rider är snart8 år och tävlar upp tilö MSVB hoppning, så jag är med på alla tävlingar och nu ska dessutom ägaren tävla elitlag i hoppning. Jag gör även mina egna bloggdesigner och redigerar bilder och så.

Ja, hör av dig om jag låter intressant! :D



PUBLICERAT: 2013-01-27, 21:51:11 | URL: http://tovaoman.blogg.se
Tova

glömde skriva att jag satsar högt inom dressyren då jag är dressyryttare och rider för diverse tränare :)



PUBLICERAT: 2013-01-27, 21:52:05 | URL: http://tovaoman.blogg.se
Amanda

Jag är dock inte 17 år, jag är 15 och jag har blogg. Du kan ju kika in! Jag har inte egen häst, men jag rider 2 olika hästar och är i stallet och har med hästar mer eller mindre runt 6 dagar i veckan, försöker så ofta jag bara kan få nya bilder. Men du kan ju höra av dig om du är intresserad :)



PUBLICERAT: 2013-01-27, 22:13:31 | URL: http://nattstad.se/mandaasfoto
ellen

hejhej!
jag är inte 17 eller äldre, men jag är 16. Jag har en foderhäst som jag är hos nästan varje dag utom när min kompis har honom, jag har bloggat längre och fotar gärna och så ofta jag kan. Jag har varit väldigt dålig på att blogga dock den senaste tiden då jag har tyckt att det har varit rätt så tråkigt, men det är bara för att jag vill blogga med någon mer. Jag är inte en sån som tävlar med min häst, då han inte är rätt häst för att tävla med, men ja. Lite om mig i alla fall, haha! Ha det bra :)



PUBLICERAT: 2013-01-27, 22:50:14 | URL: http://eellenaanna.blogg.se
Sanna & Josefine

Hej, suer fin blogg! Lust med bloglovin-byte? :)
Kraam



PUBLICERAT: 2013-01-28, 08:36:52 | URL: http://stallmuppisarna.blogg.se
Amanda

Du och jag! Jag har en egen d-ponny snart tar jag en stor häst på foder.Ponnyn är 8 och hästen 9 Jag är snart 17 bor i Jokkmokk som ligger i norrland. Tävlar upp till lb i både hoppning och dressyr. Jag bloggar lite dåochdå på min blogg, men tycker det är tråkigt att blogga själv. Har en canon eos 600d så får många fina bilder. Och jag vill satsa i ridningen och med min blogg.



PUBLICERAT: 2013-01-28, 14:09:40 | URL: http://amandahogstrom.blogg.se
Johanna

Låter också lite sugen, ska bli medryttare på en häst som jag ska rida in själv och hade tänkt att starta upp en hästblogg men tänkte också att jag inte ville göra det själv. Dock har jag då ingen häst och jag är fyller 16 men det hade varit roligt :)



PUBLICERAT: 2013-01-28, 18:27:19 | URL: http://nattstad.se/kingcrew
Kerstin Mandelberg

Hej !
Jag heter Kerstin Mandelberg och är 15 år gammal (tyvärr inte 17 år) , jag bor i Blekinge och har ridit i 6 år . Har en egen Islandshäst som heter Argeisli och med honom tricktränar jag , rider dressyr OCH hoppar ! Har tillgång till systemkamera och får en egen nästa månad + massa tillbehör . Jag har erfarenheter och har bloggat i flera år innnan . Jag bloggar med flera inlägg dagligen , allt från outfits - update om min dag - bilder/filmer - tips ! Jag ÄLSKAR att matcha och är väldigt nogrann med mina outfits och ridutrstning !
Hoppas att jag hade kunnat få ta en del av en blogg tillsammans med dig då du verkar vilja samma sak med en blogg som jag !


jenny

skulle va kul att blogga ihop med dig :D själv är jag 17 år 18 i år..Har en ponny och stor häst . Den stora hästen har jag haft i 3 månader och våra mål är att komma långt tillsammans i hoppningen . Han har själv gått 140 med placeringar ..och min ponny ska säljas :D hör gärna av dig på min blogg om detta låter intressant :D



PUBLICERAT: 2013-02-01, 15:21:59 | URL: http://jennyojeklintt.blogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: