2012-11-28
 13:20:00

Vita ridbyxor på tävling och säkerhetsväst!

Vita ridbyxor på tävling. Jag tycker det är en självklarhet. Det är ju så mycket snyggare. Som nu förtiden rider vissa i en massa olika färger då man inte måste ha vita längre. Enligt mig tycker jag man ska ha vita. Det känns så traditionelt att ha vita. Eftersom man inte rider i vita på vardagar och det känns lite proffsigt tycker jag.
 


Och sen säkerhetsväst i hoppning. Vissa som klagar att man ser tjock ut när man har den på sig och det inte är snyggt till kavajen. Men vem bryr sig. Själv tycker jag att alla som tävlar hoppning bör ha det. För säkerhetens skull. Ganska osmart att rida utan. Jag har brutit samanlagt 3 revben pga att jag inte haft säkerhetsväst. Och det kan hända så mkt värre saker. Tex ryggraden och du blir förlamad rästen av ditt liv. Då kan man väl likagärna se tjock ut en stund? Jag hoppar jämt med väst, och kmr troligen alltid göra det. Då jag är otroligt rädd att tex bli förlamad och aldrig kunna rida igen ..Så tycker jag iaf om det, kom gärna med era åsikter. Alltid kul att höra vad andra säger.

                                                                            Vad tycker ni ang detta?


Lovisa

Håller med dig hellt och fullt ang säkerhetsvästen. Jag gillar också att ha vita ridbyxor :)



PUBLICERAT: 2013-01-02, 12:55:41 | URL: http://sanyja.n.nu
Tilda

Jag tycker samma sak, alla som tävlar borde använda väst, då riskerna är stora att hästen blir het, skrämd, bockar, vägrar osv. Jag ser ofta på tävlingar att ryttaren blir inslängd i hindret. Det hade ju varit synd om man inte använde väst och bröt massa ben och sedan inte kunna rida alls på ett halvår eller mer. Tycker som du!



PUBLICERAT: 2013-01-03, 14:03:00 | URL: http://tildamicaela.blo.gg

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: