2012-11-26
 12:00:00

Respektlöshet på tävling.

Har ni varit med om oförskämda personer på tävlingsplatsen, personer som inte kan reglerna på framridningen, personer som står i vägen?
Ska man delta på tävlingar eller jobba på tävlingar tycker jag att man ska kunna grundreglerna. Och att iaf ha ögonen öppna. Jag tror vi alla som tävlar har varit med om sådanna saker, och visst blir man irriterad.

Tex på framridning.
~ Folk som inte håller sig till höger. (det är ju en grundregel som alla bör kunna)
~ Folk som skrittar på spåret medans andra galopperar.
~ Folk som rider för nära, då man aldrig kan lita på en annan häst.
~ Folk som inte ropar vilket hinder de ska komma på och sedan blir arga om man är ivägen.
~ Folk som inte lyssnar på när andra ska hoppa ett hinder, gäller att vara uppmärkam.
~ Personer som hjälper någon på framridningen och ändrar med hindrena hela tiden utan att kolla med de andra.
~ Stanna vid staketet eller ingången och tala med någon annan.
 


Jag tycker det är viktiga saker man borde tänka på, annars ska man inte vara på en tävlingsplats. Det är rätt så lätta saker att tänka på och ska man tävla borde man ta och visa respekt för andra. Finns även många som inte har koll vid transporterna heller. De kan stå med sina hästar och man knappt kan komma förbi utan att gå precis i rumpan på den andra hästen, bara sådanna skumma respektlösa saker helt enkelt.

Tex inne på banan.
~ Funktionärer i vägen, händer väldigt ofta.
~ Andra ekipaget ivägen.
~ Man hör inte när man fått startsignal.
~ Oljud på läktaren. (svårt att det inte är det men ni förstår mig nog)

Vissa av dessa saker går ju inte göra nått åt, men iaf nått jag tycker kan tänka på. Som sitter man på läktaren kan man ju tänka på sig själv iaf att inte göra så mycket ljud. Sedan har jag varit med om att de har så dåliga speakerhögtalare och man hör inte om man fått startsignal, riktigt svårt. Men det värsta som kan hända är ju om någon står ivägen vid ett hinder. Har hänt mig och mina vänner många gånger. Hände min vän i omhoppning, tack vare det rev hon hindret. Tycker det är viktigt att man ska ha koll vart man kan stå och inte. Lika så ekipaget som är inne samtidigt, man behöver inte snurra runt för mycket runt hindrena när någon annan hoppar.

För att göra det roligare för alla tycker jag att vi alla ska sammarbeta och tänka på detta. För tänk er själva hur det skulle vara att få eran runda förstörd pga detta. Så glöm inte detta nu. Det är inte så svåra saker, det är ganska uppenbart.

Detta är mina åsikter och tycker ni olika eller lika får ni gärna kommentera era åsikter, gillar alltid att byta tankar med andra.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: