2012-11-20
 18:12:30

Kvällstur i mörkret.

Kom precis hem från stallet. Vart uteritt i mörkret, då menar jag verkligen mörker. Tråkigt att man inte hinner ut efter skolan. Men nu känns det däremot som det är mörkt hela tiden. Men jag var kanske ute i 40 min, trav och galopp. Lite lugnare och bara streckte ut. Privade även ett nytt bett, Flippanbett tro jag de kallas. Jag behöver då starkare bett till hoppning och uteritt med sällskap. Vill även ha lite olika bett att variera med. Just nu rider jag på vanligt tredelat, tredelat sötmalm och Nova bett. Så behöver även något skarpare. Så blir nog att testa det på morgondagens hoppning. Har även provat pelham på henne men blev lite för mycket på henne, blev att hon backade ist hela tiden, fick inget flyt. Men flippanbettet är ju mildare än pelham. Tycker hon kändes rätt så bra på det, svårt att säga när man mer luffsrider i skogen men försökte jobba henne lite på slutet med halter, övergångar, böja och ställa. Tycker det var posivtivt i alla fall.
 
 
Som sagt är det onsdag imorgon och hoppning på schemat. Får se hur mycket jag kommer hinna skriva men kommer några nyttiga och roliga inlägg så som idag. Hoppas ni uppskattar lite inlägg så som hur man får sin häst lösgjord och motivation osv. Verkar som det i alla fall. Om ni vill att det är något speciellt jag ska skriva om kan ni skicka iväg en kommentar. Har lite på gång. Känns riiiktigt bra här på bloggen, har varit en kanon start med många fina besökare och underbara kommentarer tack!


celine oldstrand

WOW vilken fin header och vilken fin blogg du verkar har många kunskaper en hiss till denna blogg ! du är verkligen grym ! dina inlägg är ordentliga det här blir en riktig HISS på min blogg..
håll koll !
kram ! <3



PUBLICERAT: 2012-11-20, 21:43:45 | URL: http://celineoldstrands.blogg.se
Maria

Har du testat att ha samma bett men byta nosgrimma? Typ till pullar? Fungerar på Pärlis :-)



PUBLICERAT: 2012-11-21, 21:17:27 | URL: http://jumpingforlife.blogg.se
Malin

Fin häst du har, och din header är också grym!



PUBLICERAT: 2012-11-23, 22:32:02 | URL: http://redgisella.blogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: