2012-11-29
 20:45:06

Dåliga Felicia.

Har slutat tidigt de senaste dagarna så har passat på att vara med mina fina vänner så bloggen har kommit lite på sidan kan man säga. Igår drog jag till till Lucine med Frida efter skolan, där även Knarik och Tamara var. Så hade lite mys med dom en stund, alltid trevligt. Skitsnack och god mat, aldrig fel. Idag drog jag till Carlsund med Frida där vi skulle träffa Felicia en sväng sedan in till stan för att ta en fika med Issa och Marwa. Efter det drog jag till Sham för lite mys och mat. Träffade även tjejerna ute en sväng och Alexi kom förbi. Så där har ni den ohästiga delen av mina senaste dagar.
 
 
Nu till hästdelen. Igår var det som sagt hoppträning. Red med flippanbettet. Framridningen var hon väldigt fin, uppe från backen, dock kändes det som hon var lite för känslig i munnen och stannade på 3 sek om jag tog lite lite för hårt i tygeln. Men till framhoppningen var det perfekt, blev lite starkare då men perfekt med bettet. Banan vi hoppade var mycket svängar, distanser och man skulle vara noga med vägarna. Riktigt rolig och nyttig bana. Vi skulle inte hoppa så jätte högt så hindrena låg runt 100/110 cm och fasen så fin hon är på dom höjderna nu. Hon hoppar det som om det vare inget. Vi petade nummer ett i kombinationen men idiotiska jag tog tag i henne precis innan hindret?!? Varför gör jag det? Så gjorde jag förr förra lektionen med på hinder två i en distans. Kombinationen kom efet ett räcke och distansen var fem, jag låt lite stort och det märkte jag försent och tar då tag precis innan språnget. Aja, klantigt. Men resten av banan hoppade hon klockrent. Jag la henne jätte dåligt på de tre första hindrena.. Lite missnöjd. Men släppte sen. Hoppade om linjen med kombinationen och utan min dumma förhållning och klarade det då galant! Ingrid var riktigt nöjd, vilket hon sa att hon varit de senaste gångerna. Riktigt skönt! Jag känner mig redo för 120! Idag var jag inte i stallet då mamma tog det, imorgon blir det då ridning istället. Tror det blir ett pass i ridhuset, sedan skogen lördag söndag!
 
Nu ska jag lägga mig i ett varmt bad och läsa min bok!


Tilda

Oj vad kul att du berättar lite även om ditt 'ohästiga' liv ;) gillar bilden skarpt! Snyggt med en 'vanlig, snygg' kille hålla i en häst på det sättet! :D

Svar: Haha tackar ;) ja visst är han stilig men kan lova dig att utan var en aning rädd, haha!
Felicia Orrstenius



PUBLICERAT: 2013-01-03, 14:04:21 | URL: http://tildamicaela.blo.gg

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: