2011-06-13
 15:11:25

boxholms tävlingen.

hon var så himla otrolig. jag trodde hon inte skulle villja gå in i transporten men hon gick in direkt. jag trodde hon skulle va jätte stressad där men hon var coolugn. underbar häst. och även när det var sån lång väntan mellan klasserna var hon super duktig. är så himla nöjd med henne. hon gick även in direkt på hemvägen! men nu till hoppningen.

90cm
hon kändes lite seg på framridningen. tror inte hon riktigt fattade vad jag ville. men efter att tag mjuknade hon upp. sen när vi hoppade fram hoppade hon som om det inte var nått. även väl inne på banan var hon jätte lugn. brydde sig inte om något alls! vi hade lite dålig galopp genom banan men hon hoppade allt som ingenting! så fantastiskt fin. efter det fick hon ju tyvärr gå runt i några timmar. tur hade jag hästskötare med mig så vi turades om all beta med henne.

1m
till denna klass hade hon fått äta lite betfor och fått vatten. vi red inte fram så länge utan hoppade bara ca två språng på 1m. hon kändes mkt mkt piggare nu men endå lite slarvig med benen. men framhoppningen hoppade hon super. inne på banan blev hon lite galnare. men vi hade ett bra tempo hela banan. tyvärr blev hon lite flack i benen. vi kom mot ett hinder som jag kände långt innan att hon höll emot lite på. hon i princip stannar framför det men jag trycker till så hon hoppar men rider.(bättre det) sedan kom vi väldigt fort in i en linje så vi red sista hindret då hon hoppa ifrån för lång ifrån. sista hindret var en mur, som hon aldrig hoppat förr. vi kom lite lustig på en brytsväng och bogen stack ut för mkt. så hon stannade. vi kom emot det igen och hon hoppade perfekt. jag kunde ridit lite tuffare endå första gången. men är så OTROLIGT nöjd med min tjej. vi kom runt på 12fel. tänk, hennes första tävling i hela sitt liv.

näst nästa helg blir det Rappesta 90cm/1m. troligen hänher vendela med och fotar igen. tack till mina tjejer!












90cm, felfritt!










(detta vi kom fel på och otroligt nog rev, haha snygg)

1m, 12 fel.
Bästa och underbara häst!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: