2011-07-20
 16:46:03

Till er nya läsare.

Tänte till er alla nya läsare att ni kanske vill veta vilka det är ni läser om, vilka bakom rutan är. Så hör får ni en liten presentation.
Jag bakom skärmen heter självklart Felicia Orrstenius. Jag är sexton år och har ridit i tolv år. Hästar är mitt liv och kmr slltid hålla på med hästar. Just nu har jag Pamela och innan henne hade jag bästa ponnyn, Miramis. När jag inte är bland hästar umgås jag med mina underbara vänner och pojkvän. Jag gillar även att fota. Jag bor i lilla Motala i en villa med mamma, pappa, storebror och hunden Diesel.

Min bästavän och älskade häst Pamela har jag snart haft i elva månader. Hon är ett femårigt sto men super fin hoppstam. Hon är alltid på bra humör, helt ärligt. Hon är aldrig arg eller sur. Hon gör jämt som man ber henne och arbetar på bra. Hon älskar att röra på sig och jobba. Hon är importerar från Lettland och står som lettiskt halblod men har lite allt möjligt i sig. Som hannoveranare, fullblod och Sv.halvblod. När vi köpte henne som fyraåring var hon val lärd i grunderna. Hon gick stadigt på tygeln (dock lite lågt), hoppade med god vilja och fint steg. Hon hade lite svårt för galoppfattningarna och sprang på allderles för mycket. Som mot hinder drog hon och efter drog hon. Var ganska svårkontrolerad för hon ville för mkt. Nu har hon blivit otroligt snyggt musklad, fattar galopp från skritt, hoppar 1,10cm utan att dra och kan galoppera samlat. Vi köpte henne för en normal summa, men hon är en stjärna. Jag vet att hon kmr kunna åstakomma mycket, hon kmr kunna bli stor!


första dagen hemma.

I nuläget, är så otroligt stolt över min fina tjej. Ingen häst man skäms över, utan tvärtom.


Amanda

sv: tack!:D

haha vi får väl se..;)



PUBLICERAT: 2011-07-20, 16:56:29 | URL: http://amandaspetterssons.blogg.se/
johanna

Sv: om du länkar länkar jaag^^,<3



PUBLICERAT: 2011-07-20, 17:25:17 | URL: http://jojiiz.blogg.se/
Maja

sv; Åh tack detsamma!

Det verkar vara en trevlig pålle du har :)

Jag följer gärna via bloglovin, lägger till dig nu :)



PUBLICERAT: 2011-07-20, 19:05:06 | URL: http://mysweetpony.blogg.se/
Hanna

hur stor är hon ? :)



PUBLICERAT: 2011-07-20, 20:12:43 | URL: http://brusella.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: