2011-04-23
 11:23:47

läsarfråga - skador

fick en läsarfråga för ganska längesen som jag inte svarat på förut så tar den nu.

Fråga:
Har du skadat dig allvarligt någon gång i vardagen & ridningen?

svar:
Nr 1.
hmm, jag själv tycker väl själv inte det är så farliga saker men.
i vardagen, för några år sen gjorde jag en kullebytta i mamma och pappas säng. men så ramlade jag ner från sången och slog i huvudet i elementet. började såklart stortjuta men trodde inte det hade hänt nått specc. så kom mor & bror upp. mamma skriver ut FYFAN VAD DET BLÖDER! hehe .. då började jag tjuta ännu mer. hade alltså fått ett stort jack i huvudet. pappa jobbade då den kvällen så vi ringde till han så kom han och hans jobbarkompis så jag fick åka ambulans in till lasarettet.. så fick sy 5 styngn i huvudet utan bedövning. det sjukaste jag någonsin gjort.


Nr 2. gympan hoppade jag typ in i jennifers häl och bröt tån.
den va blå & jätte svullen hur länge seom helst. men nu är det inte så jätte mkt längre.
men den gör fortfarande ont lite då och då.


Nr 3. för kanske ett år sen så va jag och några kompisar på något disco i sporthallen.
och så kom min bror och hans kompisar utanför och skulle bråka med en kille. och dom va ganska fulla. sen såg jag att vakterna kom så gick jag fram till en av hana kompisar som stog och skrek och massa och sa till honom att gå. då får jag hans armbåge rätt på käken. det va inte med flit då han va ganska full. så min käke är helt förstörd, kan sitta och knäcka den. har ett stort jack på ena sidan, och nu efter att tag har den andra sidan oxå förstörts. kan säga att det gör riktigt ont. när det är kalt ute brukar den "frysa fast".


Nr 4. Knäckt några revben i ridningen.
ena gången va jag ute och red, sen fastnade mirre i något som låg på marken och han fick panik. jag flyger av och hamnar under honom på sidan och han springer in i mig och dunkar benen i mina revben. otrolig smärta. sen en annan gång när jag red på ridbanan så, haha bråkade jag och mamma så hon blev arg och skulle kasta spöt på mig men träffar självklart hästen och samma sak händer fast denna gång i ryggen. men efter det va inte mamma arg på mig iaf, haha!


Nr 5. på en tävling när vi skulle komma på sista hindret och han lurar mig lite och jag flyger över själv.
jag kan inte handas elr lyfta mitt högra ben. det kändes verkligen som jag va påväg att dö. allt var svart. dom fick bära ut mig på bår. det fans en läkare där som skulle kolla vad det va med mitt ben. men så fort jag elr någon annan försökte lyfta upp det ändes det som någon hög med en kniv vid höften. jag kunde inte röra mig. så jag fick sitta i en plats stol som dom fick bära mig i, haha för jag ville se hur det gick för mina vänner. dom tyckte igentligen att jag skulle åka upp till lasarettet men jag vägrade för jag ville se hur det va med mirre osv. bilresan hem va hemsk. jag behövde bara röra på mig lite och jag började stortjuta. sen på kvällen blev det lite bättre när jag låg i soffan. men sen helt plötsligt från ingenstans fick jag värsta attacken och vi fick åka upp till sjukhuset. dom kunde inte riktigt säga vad det va med fick krykor ett tag.


det är nog det "farligaste" som hänt mig. :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: