2011-04-14
 21:26:08

mina tankar och åsikter ©

tänkte dela med mig lite av mina tankar om allt möjligt.
dä jag känner jag måste skriva av mig lite.

 ◊ fjäskare.
det är nått av det västa som finns. när folk som man själv vet inte tycker om den kmr och försöker va hur trevlig som helst, skriva till den på fb och gilla bilder/statusar osv. sånt funkar inte. och som försöker bli ens bästa kompis. jag har dom vänner jag har och det är dom jag bryr mig om. försöker inte få mer vänner precis. självklart kan man lära känna mer folk osv men vet vilka jag har och kan lita på mer behöver jag inte.

skitsnack.
oxå en sak jag hatar otroligt mkt. hör även ihop lite med  punkten över att folk som snackar skit inte vågar stå för det. man får höra att en viss person sagt så och så. man frågar personen och den endast nekar och säger helt tvärt om. att den tycker man är en jätte fin människa osv. tips  till er är att snacka inte mer skit om folk än vad ni klarar av att säge öga mot öga till den person. är det någon ni inte tycker om, lägg inte energi på den! då är det bara ett tecken på avundsjuka. dom jag inte gillar struntar jag helt i. testa det så slipper man en massa onögoga töntifa tjafs.

självförtroende.
det är bara posetivt att ha bra självförtroende. det kan i vissa fall bli för mkt och man tror att man verkligen är nått. men jag tycker endå man ska stå på sig själv. hur man en ser ut ska man va nöjd med sig själv. jag har bra självförtroende, även fast jag ser ut såhär. jag är inte det vackraste som finns men JAG är nöjd med mig själv och det är det viktigaste som finns. spela roll vad andra tycker, då är som inte värda mig. tycker någon att jag är ful, och? alla kan inte tycka samma. jag bryr mig inte ifall någon tycker det. 

 msndryga.
ogillar starkt folk som endast vågar dryga över msn,fb,sms och möjligen tele. vart med om det många gånger då folk suttit och katat och sedan när jag frågat om vi kan ta det irl så dallar dom ur. man ska stå för allt man säger. man ska inte säga mer än vad man klarar av att säga irl som över. folk tror dom är så coola bakom datorskärmen, men det är bara riktiga fjollor. jag spottar på sånna.

tjej.
haha, hatar verkligen tjejer! dom är så falska och håller aldrig käften! tjejer är så otroligt töntiga. ena stunden kan två tjejer va bästa vänner sen är det catfight mellan dom för den ena kanske hållt på med den andras ex? men sånna töntiga saker. är man vänner så håller man inte på med varanns ex om den andra inte är lugn med det. man går inte bakom ryggen på sin vän. men sånt är typiskt tjejer. och dom kan tjaffsa så otroligt mkt. ha fjortisbråk äver fb och msn. sprida töntiga ryckten om varann för att vända folk mot varann. dom kan bli vän med en person som dom verkligen hatade innan, till vilken andledning? killar öser bråk fort, medans tjejer kan kalla varann saker hur långe som helst. men sen efter så blir de bästisar endå. tjejer hoppar alltid mellan vänner.


(bilden har ingenting med sakerna att göra)

kränknigar.
detta är en sak jag själv blivit "utsatt" för som jag verkligen hatar. vill ta en pistol och skjuta alla idioter som finns. såhär tänker jag. tjejer som är stora/tjocka blir utsatta för mobbing elr alla andra bara låtsas att dom inte finns. men så är det inte i killars fall, där spelar det igen roll om man är stor. visst kan dom ha blivit mobbade men det är inte alls samma sak. men den allvarliga saken är den att tjejer blir kallade för hora, slampa osv. tycker det är så sjukt att folk kan säga det seriöst till personer. speciellt till sånna som dom inte har en aning om hur många som haft sex med. jag har själv blivit kallad det för länge sen då jag va oskuld?! det fattar jag inte hur det går ihop sig. tycker man kan ta reda på lite först. men killar som har haft sex med många dom blir kallad för kung iat. vrf vrf vrf vrf? dom är inte horor fast dom legat med massa tjejer. nej andra killar ser upp till dom och tycker dom är coola för dom kan nämna massa tjejer som satt på. till alla er, kalla inte folk saker utan att tänka er för!!

fjortisar.
uff, måste bara uttrycka mig om fjortisar oxå. entligen börjar dom sakta med säkert försvinna. men alla har nog en liten fjortiskris. men vissa verkar aldrig komma ur den. älskar när man ser folk i skolan med 1000 lager smink. nae, ser helt sjukt ut man kan ju inte själv tycka det ser snyggt ut. men mest är det deras beteende jag stör mig på. deras överdrivna sätt att snacka på, att uttrycka sig på. de är inte äkta någonstans. så nu har jag nämt det lite kort.


villr bara ta upp lite sånt. kände att jag ville få det ur mig. tänkte göra såhär lite oftare att ta upp några "ämnen" och skriva mina tankar. ni får jätte gärna komma med förslag om vad jag ska skriva. så kommentera.


ellinorhöög

bra skrivet :)



PUBLICERAT: 2011-04-14, 21:40:11 | URL: http://freakylife.devote.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: