2010-11-20
 15:46:31

*happy face*

hemma från stallet nu. gick upp 20 i åtta .. suck vad tidigt. men men, åkte ut till stallet och plockade in hästen i transporten och åkte till nyrk. hon var väldigt väldigt fin min flicka, det måste jag säga. hon skötte sig så jekla bra och ingrid va mkt immpad av henne. jag har även gjort en liten paint teckning till er för att visa vad vi gjorde för nått, haha. känner mig begåvad. men jaja, övningarna vi gjorde var ganska svåra för en 4åring, men pamela klarade det galant.


haha, mkt vackert. tänkte förklara lite så alla fattar.
dom sita hindrerna på höger långsida, hoppade vi då först. det är då först en "fyrkombination" med fyra små hinder till en oxer med två infångnings bommar. Det ska då vara ett språng mellan dom första sen från den sista räcket till oxern är det tre språng. det var hon jätte duktig på.
sen hoppade vi några av dom andra linjerna som är med i banan, tex 3a-3b till 4 & sedan vände vi så det blev till femman.


vägen till hinder 1: vänster svängen till hinder ett kan vara väldigt svår om det går för fort som det då gjorde för oss, det kan vara ganska svårt då hon inte har koll på allt. men vi tog oss smidigt över den. hindrett var ett vänligt räcke med en planka under.

vägen till hinder 2: detsamma med hinder två, fast då en högersväng. som vi märkte hon hade lättare med. även det hindret som hon inte hoppat innan banan flög hon lätt över. hindret var en röd/svart oxer med "järnvägsrälsen" under, det är då ett hindermaterial vi har på Nyrk som är som en grind.

vägen mellan 3a.-3b till 4: först en svår höger sväng till kombinationen med ett språng, sedan rullar det på i en rundad båge ut till hinder fyra. saken man ska tänka på där är att det inte ska gå för fort, som det gjorde för oss, hah. men 3a&b var två vanliga räcken bara och 4an var ett gul/vitt räcke med planka under.

vägen till hinder 5: då kmr samma väg igen som på hinder ett med en vänster sväng. där måste man då tänka på samma sak att det inte ska gå för fort. hindret var en röd/blå oxer med två slaks pallar under som va ganska tittiga.

vägen mellan hinder 6&7: efter hinder fem var det först en volt sedan till hinder 6. efter hinder sex måste man fort plocka upp och hålla ihop då jag skulle rida rakt fram mellan en skockerbit & hinderstödet sedan svänga ut vänster på 7an. sockerbiten hade vi så att man kunde träna på att hålla ut vägen ordentligt till nästa hinder. men då det gick lite fort för oss så blev det lite snävt men det löste sig kanoners. hinder 6 var en blå/vitt oxer, med ett vägplank under som brukar vara väldigt tittigt. men det gick bra med det oxå. hinder 7 är samma som 1an.

det var allt. banan gick vi nolla på och hon kändes kanon fin, är så stolt över henne. så nu på onsdag åker vi på träning. så kmr vi köra varannan onsdag till en början. vi ska även se till att klippa henne då hon dock har väldigt mkt päls just nu & blir väldigt svettig. men övningarna vi körde tipsar jag alla om. övningen på höger långsida är väldigt bra för unghästar, andra oxå såklart. men det är bra träning.

Tänkte kolla om det är några som vill se filmerna från träningen ?
kan lägga ut som.

fick även jaga shettis när jag kom hem då lillys smitit in i pams hage ... ingen kul fritid. sen fick jag tag på henne som tur va. sen höll la-boum på och dampade i hagen och sprang runt & dampade för sig själv. sen när jag går ner med pam och står och ska ta av henne grimman. då ser jag att lillys springer in i pams hage igen ! så får springa efter henne och pam på släptåg efter mig och i hagen bredvid sprang la-boum runt och gjorde jag vet inte vad, självklart ska veta & eve i andra hagen oxå börja ståjja. men fick tag på skitungen sen... ack ack hästar asså. hahha, men slutet gått ;)
                                           


jennifer

Lägg ut filmerna!! Snälla vill se ;) <3


Anonym

Lägg ut filmerna! :D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: