2010-12-02
 21:10:01

onsdagens träning

vi kom iväg igår på hoppträningen. och så jäkla kul det var ! min lilla häst var otroligt duktig! hon tyckte det vart lite mkt men det förstår jag, vi höll på lite mer än en timme och hon är bara bebis. men hon skötte sig strålande. vi fick ett enda stopp och det va på "framhoppningen" på ett våg-plank. ingrid sa hela tiden ; ooooh va begåvad hon är. vilken talang. oh va begåva osv osv :) så himla stolt är jag. och så himla kul att höra det från ingrid.


genomgång av övningen:
denna gång tränade vi mkt teknik, fart & svängar.

1an till 2an: Börjar med ett räcke med en travbomm innan. rullar igång i galopp till vågplank oxer, 4a galopp stång.
2an till 3an: sedan ett varv på volten och hoppa grinden, med rödvita bommar. måste tänka mkr på farten och svänga i tid.
3an till 4an: svänga rätt igenom till en planka, hoppa snätt lver.
4an till 5an: ett varv på volten in på oxern OBS! glömde göra bommarna framför. det ska vara en kryssoxer. för er som inte vet vad det är är det två bommar som sitter med ena kanten på ena hinderstödet som ett vanligt kryss framför hindret. blir lite svårare.
5an till 6c: hålla ett lugnt tempo och ut på längsidan med tre kombinationen. måste hålla ihop och få in två galoppsptång mellan alla.
6c till 8an: ett varv på volten igen och sedan rätt igenom på plankan igen.

det var övningarna vi körde. pam var helt stålande som sagt, och hon hoppa mig nästan ur sadeln så mkt som hon hoppade över >.< kärlek till hästen.

nä nu ska jag gå ner till mina kära föräldrar och ta en kopp te sedan packa klart allt sen sova :)

                                   



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: